Wpisy z kategorii Działalność firmy

Co trzeci jest HP

22HP poinformował o zwiększeniu swojej pozycji lidera mając na względzie przychody oraz liczbę sprzedanych serwerów w regionie EMEA. Strefa EMEA obejmuje swoim zasięgiem geograficznym Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę. Zgodnie z danych opublikowanymi przez IDC, HP zajął pierwsze miejsce w światowej sprzedaży serwerów w trzecim kwartale 2009 roku. Nie ulega wątpliwości, że Hewlett- Packard osiągnęła swoją silną pozycję na rynkach EMEA. Zanotowana sprzedaż osiągnęła poziom 47,7% w przypadku serwerów i pod 40,3% pod względem zysku, jaki udało się firmie wypracować. Tempo rozwoju marki HP przekroczyło w trzecim kwartale bieżącego roku tempo ogólnego wzrostu rynku. Trzeba też pamiętać, iż większość przedsiębiorstw w tym czasie odnotowała znaczne spadki sprzedaży w regionie EMEA a także poza nim. Osiągnięty wzrost udziału w rynku wyniósł 2,6 punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim. Porównanie dotyczy liczby sprzedanych serwerów w regionie EMEA Jeśli zaś chodzi o wzrost przychodów ze sprzedaży serwerów typu x86, to za trzeci kwartał w regionie EMEA wynosiły one 50,3%. Jest to więcej, niż łączne wyniki trzech największych konkurentów marki HP. To nie koniec dobrych wyróżnień dla HP, który utrzymał pierwsze miejsce w sprzedaży serwerów na całym świecie. Najwyższy próg, jakiego nie udało się pobić żadnej konkurencyjnej firmie wyniósł 36,5% udziału w globalnym rynku. HP zajmuje także pierwszą pozycję pod względem przychodów z systemów operacyjnych UNIX®, Windows® czy Linux. Obecnie udział w tym zakresie firmy jest bezprecedensowy i wynosi 99,3% wszystkich sprzedanych serwerów. Jest to równoznaczne z tym, iż co trzeci serwer sprzedawany na świecie pochodzi z rąk Hewlett- Packard. Globalna pozycja HP na rynku widoczna jest miedzy innymi w takich obszarach, jak rozwój na rynku serwerów z systemem operacyjnym UNIX — HP. Pierwsze miejsce Hewlett- Packard w obszarze sprzedaży serwerów x86, przy 36,9% udziału w rynku, to niewątpliwie wielki sukces. Kolejnym powodem do świętowania jest dwudziesta rocznica wprowadzania nowatorskich rozwiązań na rynku serwerów x86. System HP BladeSystem cały czas trzyma się na pierwszej pozycji w rankingach dotyczących sprzedanych urządzeń, jak i osiągniętych dochodów. Jak wynika z powyższych statystyk marka HP posiada w niektórych dziedzinach monopol na udział w rynku. Żadnej innej konkurencyjnej firmie nigdy nie udało się przejąć pozycji lidera, chociażby w dwóch kategoriach. Natomiast silna pozycja Hewlett- Packard widoczna jest w kilku dziedzinach, nie tylko w branży serwerów.

Światowy dostawca rozwiązań technologicznych

12Firma Hewlett-Packard (HP) jest ogólnoświatowym dystrybutorem i dostawcą technologii. Swoje produkty i usługi kieruje na potrzeby odbiorców biznesowych, indywidualnych i wszelkiego typu organizacji oraz stowarzyszeń. Oferta marki HP obejmuje zarówno materiały strukturalne IT a także usługi o zasięgu globalnym. Właścicielem oferowanych usług i towarów może być każdy, firma nie robi z tego tytułu żadnych ograniczeń, prócz jednego, jakim są pieniądze. Technologie światowego lidera w tej dziedzinie nie należą do najtańszych. W sytuacji, kiedy firma posiada 145 tysięcy klientów, zadaniem działu R&D firmy HP jest konsolidacja wiodącej na rynku marki, dostawcy innowacyjnych rozwiązań zarządzania systemem usług oraz siecią. Jednostka ma za zadanie tworzenie modułowych rozwiązań, by móc kompleksowo monitorować oprogramowanie wspierające IT Governance w ramach Quality of Service. Trzeba mieć na uwadze, że większość liderów globalnego rynku technologii nadaje zagadnieniom związanym z jakością najważniejszy priorytet wykonalności. W sytuacji, kiedy ma się do czynienia z oprogramowaniem, które jest dostarczane na rynek przez trzech konkurentów, departament HP R&D musi robić wszystko aby mieć pewność, iż działalność firmy jest spójna, wysokiej jakości i o jednoznacznym charakterze. Korporacji, która wchłania inne firmy, zdobywa nowe sektory rynku, a co za tym idzie, stale uaktualnia swoje produkty w cyklu życia każdego z nich, jest skazana na sukces. Bardzo duże znaczenia dla obecnej pozycji firmy HP na rynku miało wdrożenie odpowiedniej strategii zarządzania wymaganiami. Projekt dotyczył zarówno personelu, jaki i produkowanych towarów. Dla zespołu musi być oczywiste i jednoznaczne, jak powinny wyglądać wszystkie procesy, aby dostarczały rozwiązań jak najwyższej jakości i były bliskie dokładności. Każda firma tworząc swój własny plan działania i strategię rozwoju, mu co jakiś czas ją aktualizować i na nowo wyznaczać priorytety. Nie można kierować się jednym systemem przez cały czas. Zmienia się rynek, jego właściwości i wszystkie jego aspekty trzeba brać pod uwagę. Technologia jest takim środowiskiem pracy i działania, gdzie wszystko bardzo szybko ulega zmianie i z każdym dniem powstają nowsze rozwiązania. Z pewnością jest to działanie w warunkach burzliwych, które wymaga ciągłego i ustawicznego rozwoju oraz poświęcania wielu nakładów na badania. Nie bez znaczenia jest system zarządzania jakością, który musi być ściśle powiązany z linią produkcyjną a także etapami projektowymi każdego produktu. Ludzie mogą za coś zapłacić tylko tyle, ile jest to dla nich warte.

HP Insight Remote Support

52HP Insight Remote Support to oprogramowanie, które jest w stanie zapewnić prostą i całodobową zdalną obsługę wielkich koncernów i przedsiębiorstw, a także tych mniejszych – sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Oprogramowanie zostało tak zaprojektowane i wykonane, aby w bezpieczny sposób monitorować wszelkie działania i wykrywać uszkodzenia. Oprogramowanie HP Insight Remote Support automatycznie generuje informacje o problemach związanych ze sprzętem, które udaje mu się wykryć w serwerach i pamięci masowej. Dzięki temu, w sytuacji awarii, nie ma potrzeby angażowania personelu i kontaktowania się z pomocą techniczną. W wyniku czego, klienci mogą unikać przestojów w pracy i oszczędzić czas i kapitał. Czas to pieniądz – powiada przysłowie, dzięki szybszemu i sprawniejszemu załatwieniu sprawy, można je znacznie zaoszczędzić. Innowacyjne oprogramowanie HP pozwala na przywrócenie dostępność do serwerów a także pamięci masowej HP. Z wykorzystaniem nowych środków udaje się tego dokonać aż o 20% szybciej. Problemy są szybciej wykrywane, poczym następuje lepsza diagnostyka, której dokładność może sięgać nawet 100%. W takich przypadkach o wiele szybciej i łatwiej można podjąć kroki zmierzające do naprawy nieprawidłowości. Oprogramowanie jest ściśle powiązane z usługami HP Total Care, które służą do najszybszego rozwiązywanie problemów klientów. Wiąże się to ze znaczną obniżką wielu kosztów i konkurencyjnością firmy. – HP ułatwia klientom nabywanie i serwisowanie rozwiązań technologicznych, które pozwalają im zachować konkurencyjność i zdobywać coraz silniejszą pozycję na rynku ― przekonuje Kelly Ballweber, dyrektor departamentu pomocy technicznej produktów klasy korporacyjnej Hewlett-Packard. Insight Remote Support powstało z myślą o najważniejszych potrzebach wielkich konsorcjów oraz sektora MSP. Głównym czynnikiem były koszty, takie jak: ochrona i rozwój działalności biznesowej oraz właściwe zarządzanie. Warto dodać, iż oprogramowanie HP Insight Remote Support jest dostępne w bezpłatnej wersji dla klientów, którzy posiadają ważną kartę gwarancyjną na rozwiązania technologiczne marki HP oraz używają pakiet serwisowy HP Care Pack czy też mają podpisaną umowę serwisową. Oprogramowanie gromadzi dane konfiguracyjne z każdego urządzenia i w ten sposób zapobiega problemom oraz zdecydowanie szybciej je rozwiązuje. Ponadto zadaniem oprogramowania jest monitorować sprzęt, aby wiedzieć od samego początku, czy wystąpiła awaria lub pojawił się problem. Program HP Insight Remote Support jest dostępny dla klientów z regionu EMEA. Aby go pobrać należy wejść na adres www.hp.com/go/insightremotesupport.

Reklamacja baterii

62HP jest uczestnikiem dobrowolnych programów wymiany komponentów produktów, które mogą sprawiać problemy funkcjonalne, ale nie stanowią bezpośredniego niebezpieczeństwa dla użytkowników. Poza tym HP, we współpracy z amerykańską komisją do spraw bezpieczeństwa produktów i konsumentów – Consumer Product Safety Commission, bierze czynny udział w programach dobrowolnego zwrotu wadliwych części produktów, które mogą być niebezpieczne klientów. 14 maja 2009 roku firma ogłosiła swój specjalny program dotyczący wymiany wadliwych akumulatorów od laptopów. Zakłada on dobrowolne wycofywanie i wymianę na całym świecie niektórych baterii, które zostały użyte jako integralna część niektórych notebooków HP. Klienci firmy HP, którzy zostaną objęci tym programem mogą liczyć na bezpłatną wymianę baterii. Cenę produkcji nowej baterii pokrywa marka HP i jej partnerzy. Firma HP a także producent baterii, są przekonani, iż niektóre baterie zastosowane w notebookach HP mogą być zagrożeniem dla nabywców tychże produktów. Akumulatory mogą najzwyczajniej w świecie ulec przegrzaniu i być przyczyną pożaru czy odniesienia ran oparzeniowych. Bez dokładniej odpowiedzi pozostaje pytanie, jaki sposobem udało się w ogóle wprowadzić coś takiego na rynek? Podjęte działania mają na celu zapewnianie nabywcom notebooków najwyższej jakości usług, ale bezpieczeństwo każdego człowieka jest tu najważniejsze. Firma zobowiązała się do darmowej wymiany każdej niebezpiecznej baterii. Aby nie było problemu z wymianą, takich czynności można dokonać w każdym sklepie marki HP. Wadliwe baterie dotyczą tylko niektórych modeli notebooków HP, co też nie oznacza, że wszystkie akumulatory wadliwego modelu muszą być niebezpieczne. Każda bateria zanim ulegnie wymianie podlega weryfikacji. Trzeba przyznać, iż wprowadzenie na rynek niebezpiecznych laptopów, było bardzo kosztowym działanie ze strony HP. Tak duży błąd na skalę świata musi słono kosztować. Jeśli jednak chce się zachować prestiż, nie ma innego wyjścia – trzeba ponieść finansowe konsekwencje swoich błędów. Nie bez znaczenia jest fakt, iż firma postanowiła niezwłocznie o tym poinformować swoich klientów i rozpocząć odpowiednie działania naprawcze. Podejmowanie decyzji w takich światowych gigantach, jak HP bywa bardzo kosztowne, zwłaszcza jeśli są one nie do końca sprawdzone. Warto podkreślić, że na wymianę wadliwego towaru może sobie pozwolić każdy, kto kupił sprzęt niezgodny z oczekiwaniami lub porostu wadliwy. W takich sytuacjach także należy reklamować zakupiony wcześniej towar. Trzeba mieć jednak na uwadze, że bez potwierdzenia dokonania zakupu nic się nie osiągnie.

Terminale klienckie

53HP chce aby ludzie odkryli na nowo naturę komputerów osobistych wprowadzając nowoczesne, nieznane wcześniej rozwiązania. Firma HP postanowiła rozszerzyć swoja priorytetową branże, oferując innowacyjne terminale thin client a także zintegrowane rozwiązania do internetowych sieci klienckich. Dzięki temu firma chce dać większą kontrolę firmą oraz instytucją oraz większe możliwości samostanowienia i zarządzania. Innym ważnym celem jest podwyższenie bezpieczeństwa oraz niezawodność sprzętów komputerowych. Chodzi o to, by udało się uzyskać korzystniejsze kryterium wartości do ceny oraz podnieść standard pracy użytkowników. Obecnie przedsiębiorstwa i placówki edukacyjne szukają alternatywy do komputerów stacjonarnych. Rozwiązania typu wirtualizacja systemów klienckich czy chociażby komputery wielostanowiskowe, są o wiele łatwiejsze do zainstalowania i wdrożenia, mając na uwadze ich późniejsze zarządzanie. Klienci są świadomi, że kompleksowe działanie i zakres usług dodatkowych, sprawiają, iż HP jest jedynym dostawcą, który ma pełne możliwości, by projektować i wdrażać pełne rozwiązania terminalowe, zaspokajając tym samym potrzeby wielu podmiotów, instytucji i indywidualnych osób. Nowoczesne platformy do obsługi terminali thin client zapewniają wysoką wydajność i niezawodność za stosunkowo niską cenę. Głównym powodem, dla jakiego HP wprowadził do oferty terminale thin client, był zamysł, aby obsługiwać użytkowników poprzez wirtualne systemy klienckie. Dają one większe możliwości oraz są banalnie proste w obsłudze. Terminale thin client HP t5740 i HP t5745 z serii Flexible mają zapewnić optymalną wygodę korzystania z internetowych środowisk klienckich. Terminale posiadają procesory Intel Atom N280 a także chipset GL40, które umożliwiają korzystanie z bardzo efektywnej wydajności i szerokich możliwości, które są często stosowane do komputerów PC. HP t5325 z serii Essentials, to bardzo atrakcyjny pod względem cenowym terminal thin client. Posiada nowoczesny interfejs, który zdecydowanie upraszcza konfigurację i przyspiesza rozwiązania. Do tego dołączony jest unikatowy zestaw uprawnień, który występuje w urządzeniach tej klasy. Podczas całego procesu zapewniony jest lokalny dostęp do Internetu a także podstawową obsługę multimediów. Konfiguracja takiego środowiska raczej nie powinna sprawiać problemów i może ją przeprowadzić użytkownik, który ma małe doświadczenie techniczne, lub wcale go nie posiada. Proces pozwala dodatkowo zmniejszyć zużycie energii nawet o około 80% w przeliczeniu na jednego internautę.